بهارخواب

شعرها و نوشته های مجید شفیعی

Friday, December 24, 2004

شبهه

چه آوازها
نوشتن زير صداي تنور جادويي پاواروتي انرژي را فزاينده و لحظات را عطراگين مي كند راستي زيستن بدون نوشيدن چنين آوايي چه جهنمي مي شد! وآواهاي ديگر نيزهم : بوچلي، دومينگو
واز خودمان : محمد نوري ، بنان ، خوانساري
صداي باران خيز پري زنگنه، سيما بينا ...بگذريم
شبهه
جهت رفع شبهه از خوانندگان عزيز وبلاگم و همچنين ناشر عزيزم به اطلاع مي رسانم كه كتاب زهرالربيع در مصاحبه من در روزنامه ايران كه به آن لينك داده ام به غلط ظهرالربيع چاپ شده بود. و همچنين از كتاب شعر من به دفعات به عنوان مجموعه شعري در حوزه كودك نام برده شده بود كه درست نمي باشد. البته در نسخه تايپي موجود در وبلاگم اين اشكالات برطرف شده است . روزنامه هم در روز بعد دراصلاحيه اي به اين دو مورد اشاره كرد. مجموعه شعر من با نام ((كجاست من هر كجايي ام ))در سال 83 به عنوان مجموعه شعر برگزيده در جشنواره كتاب اوليها كه در فرهنگسراي بهمن برگزار شد انتخاب گرديد . اغلب شعر هاي اين مجموعه پيشتر ها در مجلات : آدينه، عصر پنج شنبه، فرهنگ وتوسعه، كارنامه و...به چاپ رسيده بود
قند ونمك
يكي از كتابها كه من در حوزه كودكان به چاپ رسانده ام نامش : ((قند ونمك)) ميباشد كه بازنويسي حكايات طنز از كتاب زهرالربيع است .نويسنده اين كتاب سيد نعمت الله جزايري معروف به سيد جزايري است او از شاگردان مهم علامه محمد باقر مجلسي بود در سال 1112 هجري هم بدرود حيات گفت . اين كتاب اول بار به زبان عربي نوشته شده بود بعد نورالدين جزايري آنرا ترجمه و آقاي جلال الدين غروي آملي آنرا تصحيح نمود

از قصه هاي خوشبو
قصه هاي خوشبو نام مجموعه داستاني است از من كه براي كودكان نوشته ام ودر انتشارات گوهر دانش در مرحله تصوير سازي است . و تاچند ماه آينده به چاپ خواهد رسيد . من سعي كرده ام همانطور كه پيشتر در مصاحبه ام گفته ام از دريچه چشم يك كودك جهان را نگاه كنم ، با تمام همه آن چيزها كه از نگاه بزرگترها بازيگوشي و شيطنت و نافرماني و بچه گي و بي عقلي و چه و چه و چه نام گرفته است . بي آنكه دنياي فراخ و رنگارنگ آنان درك شود. دنيايي كه شايد روزي ما هم در آن غوطه مي خورديم ولي چه بلايي بر سر ان آمد؟

شعري از من بخوانيد
كودكان

پرهايت را سوزاندي
بي آنكه سيمرغي
بگويد
اين جا سرزمين كودكاني است كه
راز چشم خويش نمي دانند